středa 4. listopadu 2009

Sudden Attack od GAMEHI

Jelikož jsem uživatelem operačního systému Windows 7, buildu 7077 který je dnes už poměrně starý, tak mám problémy s ochranným systémem GameGuard, který spousta dnešních MMO her, hlavně FPS, používá. V těchto chvílích si sháním nový build, 7600, který už by měl mít tento problém vyřešen, jak ze strany GameGuard, tak ze strany Microsoftu.
Proč o tom vlastně mluvím ? Protože dneska sem si řekl ze vyzkouším MMOFPS Sudden Attack, o které se na diskuzních fórech povídá, že běží i pod starými verzemi Windows 7 bez problémů. A jelikož například AVA online mi nyní nejede, tak sem se rozhodl, že než stáhnu Gameguard-friendly windows 7, vyzkouším tento titul.
Co u dělá dobrý první dojem je kvalitní trailer. U Sudden Attack je trailer scinematický a sledujeme přestřelku ve které se jednotka tří mužů brání proti nepříteli, který je drží na místě pod stálou palbou. Ze hry nám to prakticky neukáže nic, ale atmosféra je podle mě docela silná - podívejte se sami.



Trailer byl hezký, teď se podívat na aktuální footage ze hry. Takže jsem si otevřel portál youtube a pustil několik videí. V prvním videu je na menší mapě hráč se sniperkou, který v bleskové rychlosti zaměřuje na hlavy nepřátel a zabíjí je jednou ranou, přitom občas skáče jako blázen a někdy střílí i během toho. Působí to na mě jako Counter Strike. Když se podívám na UI hry, opravdu to vypadá jako CS.
V druhém videu už to vypadá lépe, hráč sice taky zabíjí třeba deset lidí po sobě, ale má FAMAS a dobrou mušku. Hra už nepůsobí tak chaoticky a šíleně.
V třetím a posledním videu na které jsem se díval, je ukázaná hra od začátku kola, bez přídavné muziky. To sem chtěl vidět.
Hráč při běhu na mapě skáče z asi metr a půl vysoké krabice, zdá se že na zranění z pádů se tu nehraje - ale to zas tak vadit nemusí. Během sledování videí ze hry jsem si zapl stahování hry, stahuje se tak že si po zaregistrování na portálu GAMEHI stáhnete jejich "fast speed downloader" Který vám do počítače stáhne instalaci hry. Trvalo mi to asi půl hodiny a instalace měla 543 MB.
Nainstalovaná hra zabírá zhruba 1,1 GB. Pouští se přes launcher.exe, kde se opatchuje a pak konečně spustí. Klasika.

Po spuštění hry přeci jen gameguard error. Jdu si nainstalovat ten Windows 7 7600...
Po nainstalování nového windows 7, čekalo mě ve hře jiné překvapení, nechte se překvapit.

Hra je dělaná na starší počítače, takže rozlišení které si můžete nastavit je třeba 800x600 a nejvyšší 1024x768. Výchozí nastavení barev je 16bitů, je možnost 32bit. Nastavil jsem si tedy 32bit jelikož věřím, že to můj notebook s grafikou ATI radeon hd 3470, 2GB ram a dual core procesorem snad unese. Jde zde zapnout a vypnout efekt krve, stíny, trajektorie kulek aj. Postavy a efekty zbraní mají 3 nastavení efektů. Ovládání jde plně přenastavit, máme na výběr ze 4 zaměřovačů, také jde nastavit jestli chceme držet zbraň v levé nebo pravé ruce, což určitě někteří hráči ocení. Samozřejmostí je možnost blokace invitací do klanů, jak přátele atp.
Poté jsem zavítal do obchodu s výbavou a inventáře v jednom. Platí se zde body (Points) nebo Cash, které se získávají za reálné peníze na GAMEHI stránce. Zbraně sou klasicky rozdělené na primáry a sekundáry, plus slot pro nůž a granát. Mezi primáry máme na výběr mezi klasickými zbraněmi jako M4A1, AK47, MP5, najdeme i lehký kulomet a několik odstřelovaček. Mezi sekundáry je pistole a revolver. I nože mají několik variací. Zbraně mají upravená jména, kvůli pravům, např. z MP5 máme NP5 atp.
Za Pointy si můžu koupit všechny zbraně, granáty, nástroj na zmenšení doby zneškodnění bomby a náhradní vzhledy postav. Za cash se dají koupit věci jako je změna vašeho nicku, nulování zabití/smrt poměru, možnost mít ve hře při spawnu o dva zásobníky více než normálně, snížení respawnovacího času, změnu loga klanu apod. V inventáři se dají také naszet zbraně do slotů, z kterých je můžu pak během hry za pointy vyměnit.
Pak jsem okoukl možnosti, které se nabízejí při založení hry. Jde založit jeden proti jednomu, kde se počet hráčů může zvýšit až na 8 versus 8. Je zde pět herních módů, klasický týmový deathmatch, klasický demoliton (aka hra na bombu), potom capture, occupation, submission. Vysvětlovat první dva herní módy snad nemá smysl. V Occupation se oba týmy snaží získat pro sebe kontrolní bod a udržet ho po určitý čas, jako Capture the Flag. V Submission se hraje pouze na nože. A v Capture musí tým sebrat určitý předmět. Mapa se dá nastavit jediná nebo sestavit seznam, který se po určitém počtu kol (lze nastavit) změní na následující mapu, nebo mapu náhodnou.Co je ú této hry podle mě na nic je fakt, že každá mapa má napevno nastavený herní mód.

Po přidání se do jedné Occupation hry jsem objevil to překvapení o kterém jsem psal výše.
Bafla na mě tzv. modrá obrazovka alias BSOD. Vygooglil sem si, že při nastavení 32bit hra dává BSOD
hodně lidem a na Windows 7 obvzlášť a prý je to i něco s rozlišením. Po nastavení 16bit a 800x600 vše jde jak má.
Přidal jsem se tedy znovu k té samé hře a konečně mě to pustilo dál. Objevil sem se s nožem v ruce, což není zrovna praktická věc, ale stačí pomocí číselných kláves změnit na požadovanou zbraň. Kolečkem na myši to naneštěstí nejde. Míří se zde pouze zaměřovačem, používání puškohledů a kolimátorů zde není, vyjma ostřelovaček.
Jelikož hra je opravdu dělaná pro starší počítače, nemá cenu kritizovat grafiku. Ale musím říct, že pro účely  takové casuálnější střílečky jsou dostačující a navíc pro lidi jako já s vkusem na oldschool grafiku i příjemné.
Se svojím AK47 sem do nepřátel musel vystřelit zpravidla více než 5 kulek, takže realističnost od této hry nečekejte. Ale řekl bych že jich stačí méně než v zmiňovaném CS. Narozdíl od videí která sem viděl Sudden Attack není příliš chaotická hra.
Je to spíš, jaký si to uděláš, takový to máš. Zkoušel sem typické střílení z sniperky, přehození pistole a zpět na sniperku, v této hře to funguje dobře, takže předpokládám že na vyšších levelech potkám jako 80% hráčů rychlo-snipery.
Zabíjením nepřátel se získávají zkušenosti a Pointy. Zkušenosti se sbírají a vaše postava dostává hodnosti.
Během hraní sem necítil lagy, jen občas sem potkal někoho kdo se trochu trhal, nic hrozného. Potkal sem za 4 hodiny hraní jednoho hackera, kterého hráči normálně vykopli. Hra podporuje program XFire, pro ty, kteří ho používají.

Když to shrnu, Sudden Attack je hra která nenabízí nic nového, ale je dobře hratelná a zábavná. Grafika není nic extra ale na prostředí se dá koukat. Hráčů je dost, různých typů her dostatek, jen někomu může vadit poměrně úzký výběr zbraní, který se ale časem bude určitě rozšiřovat. Doporučil bych tuto hru každému, koho baví Counter Strike nebo lidem, kteří si chtějí zahrát střílečku  s reálnými zbraněmi, ale ne příliš realistickou. Dal bych této hře 6/10 hvězdiček.



0 komentářů:

Okomentovat