neděle 22. listopadu 2009

Atlantica Online - První dojmy


Atlantica online mmorpg hrra zdarma logo hryAtlantica online. Mmorpg s tahovými souboji. Už jen tento fakt mě zaujal natolik, že jsem se rozhodl toto MMORPG zdarma vyzkoušet. Nabízí ho pro hráče z celého světa IJJI. Tentokrát se klient nestahoval přímo přes IJJI reactor, ale stáhne se malinký downloader který hru stáhne. Tahal velmi rychle, celý 2gb klient jsem měl stažený během asi hodiny.
Po nainstalování jsem přes reactor pustil Atlantica patcher, který stahoval 900 Mb patch. Řekl jsem si, že to se  určitě stáhne během maximálně půl hodinky, to pojede rychle. Jo jsem já to optimista. Celkem to trvalo hodinu a půl a stihl jsem si za tu dobu zacvičit. Velmi zajímavé je, že složka s hrou má teď 8,45gb. Kde se vzaly proboha všechna ta data, když sem stahoval instalačku o 2gb ?! Přisuzuji to asi velké kompresi, jelikož instalace samotná probíhala jako unpackování jednoho souboru, trvalo to asi půl hodiny.
Launcher se mě ptá, jestli chci hru v okně a můžu si nastavit rozlišení a detajly hry. Také napíše minimální  požadavky a můj hardware. Další možnosti jsou vypnutí hudby a zvuku. Při spouštění hry mě čeká jen krátká načítací doba a už vidím úvodní obrazovku Atlanticy, kde v pozadí bojují skupiny lidí proti skupinám monster. Tak to tak sleduju asi 5 minut a nic se neděje, mačkám co se dá, ale prostě nic. Tak hru vypnu, zapnu znova a už můžu si vybrat server. Takže usuzuji, že s ijji jsou různé problémy s přípojením. Po zvolení serveru po mě hra chce, abych opsal čtyř-znakový kód captcha, poslušně opíši a už vidím obrazovku pro tvorbu postav.
 Atlantica online úvodní boj hry mmorpg zdarma

Tvorba postav je průměrná, lze hrát obě pohlaví a prakticky zde neexistuje hráčské povolání, vše se točí ohledně toho, jakou si vybereme zbraň. Je zde meč, kopí, puška, sekyra, luk, kanon, staffka a dokonce kytara a motorová pila. Chtěl jsem zkusit motorovu pilu, ale ta je jen pro hráče, kteří mají už nějakou postavu s levelem 100 a více. Ohledně vzhledu máme na výběr několik druhů účesů, barev vlasů, tváří a dva vzhledy oblečení.
Atlantica online screenshot tvorby postavy
 Atlantica screenshot tvorby postavy mmorpg zdarma

Dále na nás ve hře čeká tutoriál, kde na nás zezačátku vybafne ženská, která se představí jako jedna ze tří andělských sester, které nám ukážou, jak se hra hraje, jak se bojuje atp. V této hře není hráč na všechno sám, může si najmout tzv. Mercenaries (Žoldáky), kteří mu budou v boji pomáhat. Dají se najmout lučištníci, šermíři, kopiníci, šamani aj. Své hlavní postavy i žoldnéřům se dá dávat výzbroj, od zbraní, přes části oblečení až po prsteny. Inventář je řešený tak, že každá postava má svůj řádek o deseti místech, plus dvě políčka pro rychlé použití v boji, kam se umísťují healovací potiony, svitky atp.
 

Ve hře se postupuje tak, že se plní questy, ve kterých je většinou cílem zabít nějaká monstra, nebo z nich získat předměty atp. Postupně vám zezačátku NPC ukazují další drobnosti hry, učí vás akce jako je sezení, vysvětlují speciální předměty jako je Growth potion (přidá náhodné staty postavě) aj. Questy a taky informace o NPC, předmětech a nepřátelích se vám ukládají do knihy, která je zde zdrojem téměř všech informací o hře. Lze si v ní také prohlédnout oblečení a mounty.

 

Boj začne tak, že přiběhnu k npc a kliknu levým myšítkem. Udělá se efekt podobný začátku bojů ve Final Fantasy a  přepne se na bojovou obrazovku. Zde máme naproti sobě naše postavy a nepřátele. Boj funguje tahově, kdy si můžu vybrat, s kterou postavou na kterého nepřítele zaútočím, jestli se budu jen bránit nebo jestli použiju speciální schopnost či předmět. Některé postavy můžou útočit na více nepřátel za sebou, některé jen na ty v přední linii a některé si můžou vybrat jakéhokoliv nepřítele chtějí. Každý žoldák má své vlastní speciální schopnosti, které se můžou hodit.
Např. Lučištnice (Acher) může na nepřátele vyvolat silence, které jim znemožní používat speciální schopnosti. Shamani zase léčí, atp. Postavy můžou útočit zároveň. Po uplynutí časového limitu, nebo když už žádná postava nemůže nic dělat, je na řadě strana soupeře. Po skončení jejich akcí je na řadě zase hráč. Když nějaké monstrum zemře, zanechá na zemi nějaký předmět, ke kterému postavy můžou přiběhnout a sebrat - bývají to různé truhly s výbavou, s materiály na vylepšení zbraní, knihami na vylepšení skillů nebo třeba léčivými potiony. Po konci boje se hráč vrací znovu do světa tam, kde boj začal.
Atlantica online boj fight ve hře zdarma jako final fantasy



Co se mi na hře hodně líbí je to, že mapa světa i názvy měst jsou podle reálných - Je tu například i Praha. Ještě jsem se tam nepodíval, jelikož jsem začal v Korei. Trochu mě ale zarazilo poměrně složité a rozsáhlé UI, je tu spousta tlačítek a možností, že se člověk zezačátku vůbec nevyzná, ale pak se na to dá zvyknout. Hra působí složitě, ale po chvíli, když člověk pochopí základní principy je to docela jednoduché.


Moje první dojmy ze hry jsou velmi kladné, čekal jsem, že to bude nějaká ptákovina, ale spíš chci hru chválit. Až na přítomnost otravných neviditelných stěn a občasných běháních kolem npc při pokusu o promluvení s nimi, je hra zábavná, originální a hezká na pohled. Bojový systém je v rámci MMORPG velmi unikátní a propracovaný, líbí se mi kniha s informacemi i spousta možností jako hráčská liga (aréna). Graficky je hra hezká, ale nic převratného. Hudba a zvuky jsou příjemné, npc mají hlasy a postavy také mluví a křičí bojové pokřiky. Ale věc, co mě fakt štvala, bylo pomalé updatování a občasné problémy s připojením. Z prvních dojmů bych dal hře 7/10.





3 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

Je to dobrá hra mám lvl 15 a docela mě sere že nerozumim jednomu Q

Anonymní řekl(a)...

Jinak fakt vystižná rezence

Anonymní řekl(a)...

Výstižná recenze ...jako fanoušek tahovek (nejen Heroes serie) bych dal hře 9 z 10 :D ...atmosfera ve hře na hráče dýchá na každém kroku ...malo jaka hra tohle umí...oproti sklamání se startrekem online jsem příjemě potěšen.

Okomentovat